torsdag 12. mars 2009

Katter

Nå skal jeg blogge om noe jeg intresserer meg for og er glad i . Nemlig katter. Jeg har alltid vært et ekstremt kattemenneske. Kan ikke gå forbi en katt uten å sette meg ned og kose på den. Jeg syns mer eller mindre alle katter søte, og jeg vil ha katt så lenge jeg lever.


Da jeg ble født hadde vi en norsk skogkatt, hannkatt, som het Pia. Pia fordi mamma & pappa trodde det var jente, og da vi fant ut at det var gutt gadd vi ikke bytte. =P Pia var spesiell. Utrolig kosete, og likte å ligge oppå tegnesakene mine når jeg tegna da jeg var liten. Jeg hadde også et lite barbie hus, som han var alt for stor til, men han presset seg alltid inn i de små dørene for å ligge der. Søta. Jeg tror fordi jeg er vokst opp med katt at jeg er så glad i dem.. Pia ble avlivet mens jeg og broren min var i spania med farfar.. Jeg fikk vite det da jeg kom hjem. Det var høstferien i 2000. Jeg gråt fra gardemoen og hjem. Jeg hadde mistet kjæledyret mitt og man blir så knytta til dem.. Mamma & pappa sa vi ikke skulle få ny katt, men i skjul så de etter en for det.




Januar 2002 dro vi og henta Nanna. En Maine Coon. Nanna var ikke helt som Pia, tvert i mot. Nanna er ikke særlig kosete og veldig sær. Men hun er min pus. Og jeg og nanna har et spesielt bånd og jeg får lov å kose når nanna bestemmer. Da jeg flyttet hjemmefra ble pusen min selvsagt med, og hu tok flyttinga med stil! Nanna er jenta mi. Jeg er glad i henne,selv om hu er en stor, tullete særing! Hoho. Hu liker også Stian, heldigvis. Men gjemmer seg ofte når andre kommer på besøk.. I sommeren 08 bestemte vi oss for å få en katt til, eller jeg bestemte .. Hehe.. Da fikk vi Hayabusa. En huskatt. En hyperaktiv søting som er kosete. Deilig å ha en katt man kan ha på fanget også. Jeg er veldig glad i kattene mine og gruer meg allerede til dagen de dør.. Jeg har derimot bestemt meg for at når nanna (som mest sannsynlig dør først siden hu er 7 år og haya bare snart 1) blir borte skal jeg kjøpe meg en hellig birma (de ryktes for å være ekstremt kosete). Jeg elsker katter og kattedyr. Drømmen er å klappe en tiger. Jeg er fasinert av tigere. De er utrolig vakre. Flotte dyr!!